hahnenklee, bocksbergbob, tor saneczkowy,

Tor saneczkowy w Hahnenklee

Uśmiech na twarzy, wiatr we włosach, szybciej bijące serce…

Hahnenklee to mała, ładna uzdrowiskowa miejscowość, położona na wysokości 570 m.n.p.m. w landzie Dolna Saksonia i tylko 16 km odległa od centrum historycznego miasta Goslar. Miasteczko słynie ze zdrowego klimatu, słynnej ścieżki „Liebesbankweg”, historycznego drewnianego kościółka „Stabkirche”, który jest wizytówką Hahnenklee, i z licznych stawów, które należą do systemu gospodarki wodnej Harz i do UNESCO.
Jednak to nie tylko miejsce dla miłośników przyrody i kultury, ale również dla osób, którzy chcą poczuć odrobinę dreszczyku…

Góra Bocksberg w Hahnenklee ma wysokość 726m.n.p.m. Z samego szczytu rozciąga się piękny widok na miasteczko i na krajobraz Harz. Jest uwielbiany przez turystów o każdej porze roku.
Zimą przyciąga zwolenników sportów zimowych. Jest tam wiele stoków narciarskich, górek saneczkowych i tras do narciarstwa biegowego.
Okres letni oferuje wiele atrakcji i sportów na kółkach… a ulubioną i najbardziej znaną zabawą jest zjazd na torze saneczkowym, który jest najdłuższy w górach Harz.

Na górę Bocksberg można wejść ścieżką „Liebesbankweg”– od dużego Parkingu przy Kościółku to ok. 2,5 km.( ok 30 – 40 minut ), albo wjechać gondolą.
Gondola – „Bocksberg Kabinenbahn” to 4-osobowa kolejka linowa, która zawiezie Cię w niecałe 10 minut na szczyt góry Bocksberg.

gondola, hahnenklee, bocksberg, kolejka linowa
Widok na miasteczko Hahnenklee, z gondoli .
kolejka linowa, gondola, bocksberg, hahnenklee wanderin
Wjazd gondolą na górę Bocksberg.

Letni tor saneczkowy – „BocksbergBob” Sommerrodelbahn.

Jest to najdłuższy tor w Harz i w północnych Niemczech, ma 1250 m. długości i jest ekscytującą zabawą dla dzieci i nawet dorosłych.
Warto przybyć na miejsce bardzo wcześnie, żeby ominąć długie kolejki 😉 Zjeżdża się w podwójnych saniach po szynach, samemu kontrolując prędkość.
Dzieciom od 3 lat wolno zjechać razem z osobą dorosłą, a powyżej lat 8, albo gdy mają w 135 metrów wzrostu, mogą już same.
Zjazd ten przypomina trochę górską kolejkę: ma 12 zakrętów, w tym dwa 360 stopni i jest wysoki od 2 – do 6 metrów nad ziemią.

Gdy zjeżdżałam po raz pierwszy, bardzo się denerwowałam… ogólnie nie lubię górskich kolejek, gdyż podczas szybkiej jazdy na zakrętach i wzniesieniach robi mi się niedobrze 😉

Tego dnia wjechaliśmy na górę gondolą, podczas której podziwialiśmy wspaniały widok na miasteczko. Po przybyciu skierowaliśmy się na od razu do kasy BocksbergBob, która znajduję się przy stacji kolejki. Zaraz po tym planowaliśmy całodzienną wędrówkę, więc zabraliśmy ze sobą plecaki.
Podwójne sanie są dostosowane do zjazdu dwóch osób, ale bez dodatkowego dużego bagażu, mimo tego mieliśmy możliwość zostawienia plecaków na ławeczce przed kasą.
Wsiadamy – zapinamy pasy – słuchamy pana, który podaje nam krótką instrukcję – a ja przygotowuje swoją kamerkę, żeby podczas jazdy nie wyleciała mi z rąk –  ruszamy… 😉

Od razu krzyknęłam do mojego męża, który siedział z tyłu, żeby często hamował… Jednak po pierwszym zakręcie tak mi się spodobało, że wołałam: „szybciej i nie hamuj” 😉 Super uczucie – ta siła, wiatr, prędkość i ładne widoki… mogłoby to trwać dłużej…. nagle czuje że wózek automatycznie hamuje… dotarliśmy do celu…
Teraz, z samego dołu jesteśmy wciągani z powrotem na górę… odchylamy się do tyłu i relaksujemy, patrząc na lewą stronę na wyciąg krzesełkowy, a po prawej widać całą konstrukcję kolejki, którą właśnie zjechaliśmy.
Gdyby nie to, że mieliśmy w planach powędrować po górach – zjechałabym jeszcze kilka razy 😉

letni tor saneczkowy, hahnenklee, bocksberg, bocksbergbob, wanderin, harz
Widok z gondoli, na letni tor saneczkowy.
Moja grupa gotowa do startu...Letni tor saneczkowy w Hahnenklee.

ADRES:
ErlebnisBocksBerg Hahnenklee – Bocksberg Seilbahn
Rathausstraße 6, 38644 Goslar

PARKING:

1. Rathausstrasse 6, 38644 Goslar (Hahnenklee). Jest to płatny parking przy budynku, w którym jest wypożyczalnia rowerów górskich „Board`n Bikes” i kolejka linowa.
  2. Emmas-Ruh-Weg – to mały bezpłatny parking z tyłu budynku kolejki linowej.
  3. Parkplatz Bocksbergweg – Am Bocksberg 7, 38644 Goslar – duży bezpłatny parking niedaleko słynnego kościółka „Stabkirche”.

CENA BILETU: Gondola
Osoba dorosła: 5 eur (8 eur. w obie strony)
Dzieci od 4 – do 14 lat : 3,5 eur (5 eur. w obie strony)
Można zabrać ze sobą bezpłatnie złożony wózek dziecięcy i psa .

CENA BILETU: Tor saneczkowy
Osoba dorosła: 4 eur.
Dzieci od 4 – do 14 lat: 3 eur.

Strona Internetowa:

ZAPRASZAM CIĘ NA MÓJ FILM: 😉

Jedna odpowiedź

1. Szkoda, że nie byłem wtedy z Wami na wędrówce ale odwiedzę to miejsce w sezonie letnim i zjadę kolejką 😃. Opis super zachęcający do odwiedzenia tego miejsca 👍👌.